lördag 18 juni 2011

Äntligen tillbaka

Nu är jag äntligen tillbaka! Bättre sent än aldrig!
Har varit sjuk och sedan jobbat som en liten bäver, och sen varit trött som en åsna men jag klagar inte, har kul på jobbet!
Min jobb jakt blev riktigt lyckad:) Har fått heltids jobb på en förskola till i december nu samt helg jobb på ICA och har även bemanningsjobbet kvar. Så nu är i alla fall jobb jakten avklarad för tillfället! Vill man så kan man heter det!

Just nu är det lägenhetsjakt på g, vi kommer få reda på måndag redan om vi får en lägenhet! Håller tummarna till tusen riksdaler!;-) Har ringt som en galning för att få fart på saker och ting! Man måste ligga i om man vill ha nåt annars händer absolut ingenting, det är så med allt! Det är DU som bestämmer ditt ÖDE!

Empati är ett ord som det ligger mycket i. Somliga visar stor empati, medan andra just "saknar" empati. Att kunna vara glad för andra verkar för många vara svårt då avund tar över, och att kunna släppa in andra i ens liv kanske heller inte alla gånger är så lätt men man måste vara villig att försöka...


Det är så många faktorer som spelar roll, saker som har hänt tidigare i ens liv som speglar ditt jag idag, men sluta aldrig tro, sluta aldrig att hoppas, det blir bättre! Låter som ett avslut utav TV programmet Det blir Bättre;p Jag talar utifrån olika aspekter nu, utan att gå in på direkta detaljer. Ibland är det bara skönt att få skriva av sig om saker som man faktiskt inte direkt talar om;p

Det händer mycket olika saker varje vecka när man jobbar och även efter jobbet, bland annat folk som snor tvätttider. Jag längtar efter att ha en alldeles egen tvättmaskin!

Sedan har jag varit en sväng på Grönan, har gröna kortet nu så dit blir det mer i sommar! Fiske har det också blivit en del, det är riktigt kul faktiskt och "tidsätande";p
Nu mera helg, har börjat uppskatta helgerna riktigt mycket nu när jag jobbar om dagarna!:D

Nu ska jag ut med Akizuki!
Trevlig fortsatt helg allihopa*

Over and out// Betty*

3 kommentarer:

  1. ska gå förbi ica någon helg då så får se om jag ser dig hihi

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt mail Nu är ditt inlägg klart (för det tog en stund innan jag hittade rätt program att öppna ditt mail med..

    Jättekul att du skickade rec. till mig, men nu får du komma förbi här hemma hos mig så att du kan få en hexpocket för då blir du en riktig Pockethexa du också när du läst+rec. den här på bloggen!

    Kramis ifrån Pockethexan själv o lycka till med lgh.jakten o hälsa till han från Mars där hemma hos dig! Min "marsmänniska" hälsar också!!

    SvaraRadera
  3. Tack själv för att du ville lägga upp min recension!:)jätte kul! Jag kommer absolut förbi någon dag så jag får bemärkelsen riktig pockethexa!=) Min marsmänniska hälsar så gott, hälsa tillbaka till din åxoo!! Kram Betty*

    SvaraRadera