torsdag 19 maj 2011

"En Riktig Väckarklocka"


Godkväll!:)
Denna vecka har till stor del bestått utav jobb och jobb sökande, men jag klagar inte!
När jag jobbade på en Coop Nära butik nu i veckan fick jag stängningsansvar = mer rutiner, uppgifter samt att tiden gick så otroligt snabbt när man hade tusen saker att göra:) Me likey!
Det här med att få ha ansvar för olika saker tycker jag är nyttigt för oss människor, så man vet att man faktiskt klarar av nya utmaningar! Det stärker!

Vill man så kan man! Det verkar otroligt nog stämma. På min jobb jakt "skramlade" jag ihop en del olika arbetsgivare. Det ena blir att provjobba en dag på ICA, vilket därefter beroende på hur det funkar kan leda till en hel del jobb. Det andra är inom förskola och barnomsorg. 
Jag ska arbeta som vikarie där redan till veckan! Dom ringde från ett antal olika förskolor på bara andra dagen så jag hoppas det kommer " gå vägen ", vore jätte kul.  Jag kommer informera er väl!
Det kommer bli en riktig och fullständig arbetsvecka till veckan. Jag har ju "legat i dvala" ett bra tag nu till och från så I´m ready to go!

Det bästa utav allt är att jag kan antingen gå eller cykla till båda jobben, vilket för mig är helt fantastiskt när man då har hunden hemma. Att ha jobbet nära vore dessutom en dröm, visst det kan vara kul att åka ibland men inte från 7-17 varje dag, nej tack;p
Nu ska jag inte ta ut något i förskott här så vi får se hur det funkar och vad som händer, har fortfarande mitt jobb på bemmaningsföretaget kvar också. 
Det brukar vara såhär för mig periodvis, antingen har jag inget jobb eller så har jag flera samtidigt och det bara "väller" in arbete. Jag hoppas bara det stannar där på det sistnämnda..

 Jag ska NU passa på att tacka min kära lillasyster Felicia som sa "klart och tydligt" lite sådär rytande till mig att sök jobb på dagis FRIDA, ALLA dom jag känner som flyttat till Stockholm jobbar på dagis! Det var då min hjärna började ta upp lite svaga signaler haha, ibland kan man behöva någon som ger en en riktig Väckarklocka!:D


Btw, när Felicia var yngre liknade hon så enormt mycket denna kvinna:
 Grynet - "Ta ingen skit"


När jobb jakten fått sitt slut gick jag hem till en god vän som höll på med ett projekt:
 Att göra egen gjord maräng! Det blev en mumsig marängtårta minsann;D


Nu helt plötsligt sådär så känner jag för att lägga upp en bild på när jag och mina syskon var små, för titta på hur lilla mor har klätt oss:

- Kan ni gissa vem som är jag?

Nu ska Betty och Zuki ut och natt vandra en liten sväng!
Hej så länge!
Over and out// Rödluvan Boop*

8 kommentarer:

  1. Roligt att du tycker det! Lilla mor har alltid klätt oss lika, mindre bråk så oss syskon emellan kanske;-)

    SvaraRadera
  2. Ansvar Betty! Ett viktigt ord! Diciplin och ordning och reda fungerar också bra....ger ordentligt med "vuxenpoäng" (ler)
    Oumberlige Peter tittar in och läser i din trevliga blogg och skickar en hälsning!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  3. hihi va söta! är du den andra från vänster kanske?

    SvaraRadera
  4. Peter: HAHA jag siktade in mig stenhårt på att just samla en massa vuxenpoäng där(not!):p men tack för poängen(ler)
    Just nu jobbar jag som ett djur så orken till att blogga blir ju inte över:( men i helgen kanske orken kommer tillbaka en sväng:)
    Du får ha en trevlig vecka så hörs vi i blogglandia återigen, har totalt fastnat för blogglandia ordet:) Hälsa hexan!
    Betty

    SvaraRadera
  5. Kathy: RÄTT! vad duktig du är på att känna igen lilla Doris som liiten:D

    SvaraRadera
  6. Kathy: men vänta nu, är inte vänster höger för dig och tvärtom??haha I will never stop;P

    SvaraRadera
  7. hahahah, Frida! Nu tänker du för mycket på den sista kommentaren här;p. Och Varsegod siss;p Ibland behöver man en liten spark i arlseeet även fast det kan va töööligt! ( don¨t you just love my värmländska;p..höhö.) Chaiiiio

    SvaraRadera