söndag 1 maj 2011

Majbrasa

Igår gick vi en sväng till Rudan och tittade på majbrasan. Kände mig som "en gamling" som satt hemma på kvällen så något fick vi hitta på för att "tänka i andra banor".
Titta vad vi såg:


Det är ju helt otroligt att dom inte säkrade brasan på något sätt. Ungar?

Brasan blev någorlunda stor trots det in skedda.
Ser ut som "Rödluvan" i elden.

Idag har rödluvan fått en mycket fin och användbar gåva från vargen. Den är inte billig men arbetar suveränt!
Det är en sådan här:


Köksmaskin från Clas Ohlson



                                               
Det här har "Kenwood  trollat fram idag" utan problem :

Rosenbullar men som mer liknar Grynbullar

Milkshake toppad med kokos



























Nu ska Betty gå och äta lite mumsiga bröd/bullar, imorgon blir det jobb i St:eriksplan!

Ska även försöka gå på denna bio nu i veckan eller nästa, för det är ju bara ett måste för mig:
http://www.youtube.com/watch?v=PM8V3cHdSC4

Over and out// Rödluvan Boop*


5 kommentarer:

  1. Brödet ser gott ut :) Duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Fin blogg! Fin matberedare med, önskar mig en sådan ... För några år sedan tände några på vår brasa dagen innan så det blev helt inställt, det går inte att gardera sig för glädjedödare.

    SvaraRadera
  3. Kathy: Tack så mkt:) Kollade du in den biofilmen som jag nämnde? vad tror du?

    4U2: Kul att du tycker det! Hur hittade du hit?:) nyfiken i en strut*
    Nej glädjedödare är som dom är tyvärr, var nog bara tur att dom hann samla ihop grenar till denna!;) Ska kika in din blogg sen åxo!
    //Betty*

    SvaraRadera
  4. Kände ända hit hur gott det luktade! Ser att det börjar dyka upp några bekanta bloggare hos dig, kul!
    Ta nu väl hand om de "som dyker" upp, det var så allt började för mig.....fast som du ser sa har min blogg "spårat ut" lite, det är ju trots allt en "inredningsblogg" (ler)!
    Ha en fin fortsatt vecka!
    Har inte sett dig på ett tag, "ödet" har nog andra planer!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  5. haha så kul att bröddoften spred sig såpas långt!:)
    Din blogg är snarare på rätt spår tycker jag, nu ska vi inte vara så märkvärdiga!:p
    O jag ska göra så gott jag kan för att bibehålla mina nu få men kära läsare:-)
    Det är troligen det usla vädret som låter "ödet" ligga på hyllan, men så fort det lugnar ner sig kommer säkert "slumpen" smygandes runt hörnet!
    Ha en fin fortsatt vecka nu du med Ulv Röde!
    //Rödluvan B*

    SvaraRadera