fredag 29 april 2011

Loppis

Har haft uppehåll i ett par dagar men nu är jag här!:)

Tänkte visa er vad jag "fiskade upp" från loppisen sist, det blev både det ena och det andra.

Ett skoställ

En glaslykta med lila stenar

En Melissa dammsugare utan dammsugarpåse,allt hamnar i en liten box som man tömmer!

Att gå på loppis är alltid kul, man vet aldrig vad man kan komma hitta. Det kan finnas en massa oumberligating!

Till höger på bilden med glaslyktan ligger en påskpresent jag fick av en turk när jag lät honom torka sina kläder en timme extra på min tvätt tid.
Jag dubbelkollade så det inte var något skumt med chokladen där, man blir lätt lite paranoid, tänk om det legat en mini kamera där, om det varit en snusk gubbe? haha ja min fantasi har inga gränser.
Självklart ville jag inte hitta något där i men som sagt man vet aldrig vad för sjuka människor det finns i denna värld;p

Jag har både råkat ut för chefer som bjuder hem en på vin, och vuxna män som får ståfräs i byxan när man följer ett manuskript. Vad mer?
Jo, personer som bjuder på god mat mm och därefter frågar om en tjänst.
Herregud alltså hur lågt kan människor sjunka för egen vinning?

Trots allt detta lever alltid hoppet inom mig kvar. Och jag blir lika besviken varje gång det händer något dåligt. Jag må vara envis och naiv, men vad är det för ont i att vilja se det fina i saker och ting?
Jag är mänsklig precis som alla andra, men viljan för mig är allt. Utan den vore jag ingenting. 
Nu känner jag mig lite poetisk faktiskt haha, men somliga äro djur, riktiga björnar! 
Jag säger absolut inte att jag är perfekt men jag är ingen dålig människa heller, så mycket vet jag.

Jag säger som Ellen DeGeneres sa i ett avsnitt: Be kind to one another!

Spela lite sällskapsspel eller nåt annat kul istället, jag blev super glad när denna hängdes upp på väggen!


 Vi var vid tivolit och vargen vann lite fina" sommar blommor" åt rödluvan. Sedan kände hon för att "spela ett spratt". 





En annan dag utav dom här icke aktiva blogg dagarna cyklade jag till ÖoB. Tyckte det var dags för lite sommaraktiga plädar att mysa i på kvällarna!



Dom här tre färgerna tycker jag klär sommaren -2011.

Jag längtar till en plats som kommer att ta rum om två veckor. Kören! Wohoo det ser jag fram emot. 

Nu missar jag som vanligt halva delen av min serie. Dagarna borde vara längre, 24 timmar är alldeles för lite!

För att avsluta denna kväll, vill jag i det tysta tillägna en minut till att tänka på dom som faktiskt behöver det.

Ibland känner man sig som en skadad ekorre inuti, men en ekorre siktar alltid uppåt, tänk på det! 


Over and out// Rödluvan Betty*







2 kommentarer:

  1. Tja Rödluvan! Ser att du varit på "Loppisjakt" och fyndat en massa Oumberliga Ting. Står Erat hus kvar, det var ett djäkla fyrverki utanför igår, var själv upp vid Elden ett tag, inte många bekanta i vårkylan där inte!
    Har gått en tid sedan jag pratade med dig senast i verkligheten, det börjar nu kännas som om Rödluvan bara finns i "sagorna/bloggen"! Ett skumt medie det här med att blogga, men är man fast så är man!
    Ha en fin Söndag....Hälsa Prinsen och ge hunden en slick ifrån mig!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Men hallå där! Jo jag gjorde några fynd faktiskt:) Vi var inte här på valborg, åkte in en sväng till rudan i handen, men som tur var fanns huset kvar. Men det ska ju rivas i december så är på full jakt efter annan hyresrätt snart!:)
    Det var riktigt kallt på valborg faktiskt, man åkte snabbt hem till boet!
    HAHA det är ingen saga, rödluvan existerar ännu men hon "gömmer sig" under luvan så är lätt att missa:p
    Hoppas du haft en fin valborg med pockethexan, jag fortsätter nu mitt bloggande. Jag är fast!
    Fyndade ni något kul från auktionen ni var på?
    //Betty*

    SvaraRadera