måndag 18 april 2011

Une bonne journée libre

En slappis dag kan man kalla denna dag, min älskling var ledig så vi sov för det första lääänge. Sen satt vi ute i solen i flera timmar och bara njöt av solen som ett gammalt par ska, hehe det har gått över tre år nu så vi räknas;p

En sak jag mer och mer börjat tänka på är att det är så "lätt" att bli sams och osams med ens partner, men med en vän är allt så mycket mer invecklat. "Eftersom man inte har några känslor för sin vän", är det som att det alltid bara är att slänga den i soptunnan.
Jag tycker att man måste kunna säga det man "tänker på" utan att allt ska tas personligt, men snart tar mitt hopp slut för folk kan inte "ta det". Ska jag gå runt och hålla käften och bara fejk le resten av mitt liv? Nej tack. Om bara människor kunde ta saker lite lättare, istället för som direkt kritik. Jag blir så trött på folk som tycker illa om människor bara för att dom är ärliga/raka!
Jag kan säga att jag har både förlorat jobb och "vänner" pga att man sagt det man känner. Om någon skulle vilja veta något om mig, så skulle jag tänka att det var för att den personen vill ju vara säker på vart man har varandra och inget annat. Vad är felet i det?
Nej, man borde kunna lyssna, samtala och kunna "ta saker" utan att hetsa upp sig och bli kall. Annars kallas det nog omogen!
Någon gång måste väl äpplet falla ner från trädet?


Det blev tråkigt nog ingen klippning för rödluvan just idag, så luvan får behållas på än så länge!;p
Dock såg jag och min prins på en mycket sevärd film som heter The Eagle!

http://www.imdb.com/video/imdb/vi2014091801/

Hoppas ni gillar filmen lika mycket som jag gjorde!
Nu kommer snart John Blund hit så måste skynda mig att borsta tänderna;-)

Godnatt folket!


















//Rödluvan Betty*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar