lördag 16 april 2011

Är det slumpen som avgör?

-Har storleken någon betydelse? Nej det är slumpen som avgör:p 
Det jag frågar mig nu är om jag tror på ödet, eller om allt bara är en ren tillfällighet, ja alltså slumpartmässat?



Påvägen hem från jobbet idag, hur troligt är det på en skala 1-10 att man bara råkar träffa på Oumberligating! Det finns få saker som händer flertal gånger, så just därför börjar man ju att undra. Jag har haft flertal saker som fått mig att fundera riktigt länge. Det är dock då det finns en historia bakom tills själva mötet tar rum som kan komma att skrämma mig lite. 
Det är ibland som att vissa personer varit en del utav ens liv i olika aspekter som man omöjligtsvis hade kunnat vara medveten om just då, med tillslut märker man att det faktiskt verkar vara lite som ett pussel. Jag har stor fantasi så ingenting är väl omöjligt he he. Man får ju iaf den där deja vu känslan! 

Idag har jag jobbat och jag har sett både det ena och det andra.
 Först såg jag ett vårtecken, det var två fåglar som simmade i en liten sjö och dom såg ut att bråka. Det hör väl våren till? he he eller syskon till kanske hoho. Men iaf, sen på jobbet fick jag syn på att lite lite godhet finns det ibland all befolkning. Det var en man som erbjöd sig att betala 3 kronor som fattades för några små flickor. Man såg kön bara växa men han gav med sig:)
Till sist såg jag en man som vinglade omkring och då tänkte jag bara att det hör väl fredagen till.(Hoppas det inte var du den där gången Oumberligating? I feel bad om jag gick förbi!)

Nej nu är jag trött som en gorilla. Soooova ZzZzZzZ!!

Natti Natti*//Betty

   





3 kommentarer:

  1. Godmorgon Betty! Oumberlige Peter här eller Ulv Röde, bara att välja vilken roll ens "bloggvänner" ska ha! Fast det här med "öde" och "slump" måste vi reda ut nästa gång vi ses!
    På någotvis så tycker jag lite "synd" om dig att din första "följare" nu är en 47-årig trebarnsfarsa som kallar sig Viking i cybervärlden, hur tragiskt som helst! (ler)
    Hoppas verkligen att jag snabbt hamnar längst bak i kön av "följare" till din blogg!
    Fast frågan är hur länge du kommer orka blogga...under mina tre år i denna branch har jag sett många komma och gå och mina riktiga "cybervänner" kan nu räknas i hundratal, tusentals tankar, ord och funderingar har bytts via cyberrymden och det "tragiska" är att inte mycket är kvar....bloggande är lite som en "förälskelse" den blommar upp och är himlastormande och själarnas sympati uppstår....för att sedan "slockna" i vardagen!
    Det viktigaste är ju att bara blogga, inlägga och kommentera för sitt eget höga nöjes skull!
    Har man tur är det någon som gillar det man skriver. Fast de flesta av mina inlägg har jag skapat för att själv få skratta högt en stund!
    Bara det låter ju helt galet....men så är det!
    Ha en fin Helg nu på alla sett! Klappa hunden och Krama Prinsen ifrån mig!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!
    PS: Jag skall hjälpa dig och din blogg lite på "traven", jag ska göra ett inlägg om dig, du behöver inte vara orolig, det blir ett seriöst inlägg om "möten"......fast å andra sidan kanske din blogg inte borde förknippas med min! (ler)

    SvaraRadera
  2. "I´m Back!"...Hmm...eller jag är tillbaka som det heter på Svenska! Vill bara säga att jag nu läst allt du skrivit.....det var inte så långt som du sa! De finns de som säger att man i bloggvärlden ska "fatta sig kort" både i inlägg och kommentarer....varför det, hur djävla trist som helst! Långt är bra och mycket intressantare....!
    Gillar det jag läser, fint och trevligt skrivet säskilt de partier då du skriver om möten med någon som kallas Oumberlige Peter!
    Skämt och sido.....mitt bloggande började faktiskt med den blogg jag nu skriver ifrån, en blogg som jag startade upp för att "höra mig för" om intresset för att starta en Ny Svensk Smärtförening...det blev det också, Smärtföreningen fanns i över ett år, men de som var intresserade var för sjuka och dåliga för att orka "arbeta med smärtfrågor"!
    Eftersom jag själv var svårt sjuk i neuroborrelia vid tillfället så blev det mycket mailande fram och tillbaka....8 bloggare blev det djupare kontakt med och 4 av dem mycket personligt med, särskilt om natten när "döden och ångesten var som mest närvarande"....alla 4 är nu döda av sina cancersjukdomar, men mailen finns kvar som en vitnessbörd att dessa människor faktiskt funnits!
    Jag har "några" kontakter kvar med svårt sjuka människor, men då jag även jobbar med som är svårt sjuka så har jag behövt "koppla av lite ibland"....där av att Oumberliga bloggen fått så mycket av min tid!
    Den här bloggen är dessutom långt ifrån klar, det finns massor att göra, men jag låter den vara en "länksamling" just nu med en del aktuella inlägg!
    Fast skit i denna blogg, unga människor ska bara bejaka livet inte "grotta ner sig" i sjukdom och elände, det kommer senare i livet antingen man vill eller inte.....Min Fru blev ju svårt sjuk när hon var 27!
    Fast om du får nagletrång eller något annat irriterande så finns det medicinlänkar till det med här....indirekt i allafall!
    Ge dig nu ut i "cyberrymden" och kommentera utav bara fan....bokstavligen...skriv en kommentar hos så många som möjligt så ska du få se vad som händer....kanske inte på en gång, precis som i verkliga livet så tar det en stund att etablera kontakter, men vill du njuta frukterna av ditt bloggande så ska du "så" nu på våren....då kommer du "skörda" till hösten var så säker!
    Ha det Bäst!
    Kram ifrån Oumberlige Jernsaxen Smeden Ulv Röde alias Peter Olofsson!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon! Jag tänker som dig där, att blogga för ens egen skull och sen om någon läser så är det ju bara + poäng såklart:)
    Och ditt inlägg om rödluvan var ju skit kul tycker jag med vargen där åxo haha! Jag var inte ett dugg orolig. Hade du skrivit något knäppt hade du fått knäppt tillbaka så det är lugna fisken!
    När du kallade dig Ulv Röde passade ju vargen in perfekt haha det måste vara ödet att jag valde o heta Rädluvan?:p
    Så bra att mina långa texter inte tröttar ut, för jag blir iaf trött efteråt, sover som en stock nu haha. Allt jag behövde var att få skriva av mig för att sova gott:-)
    Det roliga är att världen är full av elände så din andra blogg är ju full av verklighet, tyvärr måste man väl säga, men så är det.
    Men så du menar att jag ska bara gå in och läsa på vem som helst blogg och kommentera? Ok om du säger att det funkar då skriver jag minst ett A4 till alla haha;p Tack för tipset Peter Pan!
    Nu ska jag ut i soleeeen!
    Ha det bäst och glöm inte tala om för frugan att Betty Boop is still alive!:)

    SvaraRadera