tisdag 12 april 2011

Idag

Idag är den dag då jag börjat blogga!
För någon dag sedan när jag och lilla jycken på bilden var ute o vandrade råkade vi träffa på http://oumberligating.blogspot.com/ som faktiskt råkar vara den person som tipsade mig om just detta, att blogga!
Visst har jag bloggat förut, men då kände jag att vad fasen bryr sig andra om vad jag har att säga! Jag är nog bara en prick i rymden...
Men vaaa tänker jag nu, att en blogg skulle vara för personlig, varför bry sig? Alla tycker och tänker saker kors o tvärs idag så varför inte "börja sätta färg på pappret" jag med! Jag ser ingen eller inget som stoppar mig, och finns ju massa utrymme här så nu "vässar jag pennan ordentligt"!:)

Nu i veckan hade jag tänkt att börja gå på lite kulturella ting, så bloggen skulle få det där lilla extra, pricken över i:et men jobbet kallar så det lär dröja lite. -Men väntar man på något gott så väntar man aldrig för länge!

Sedan pratade jag med en kvinna från Österhaninge församling idag, jag ska gå och provsjunga för henne i maj för att sedan kunna gå med i ungdomskören i Handen. Jag hoppas att det kommer passa mig och min röst men det får vi se i maj helt enkelt:) Yippie kay yay Mother fucker!
Saknar verkligen att sjunga, det är en så stor del av mig som legat i dvala i snart 3 fucking ååååår. Tänka sig vad tiden går snabbt. Och jag vet att jag svär mycket men det skiter jag i haha jag tycker svordomar ibland kan förstärka det man vill säga, håll med eller ta o åk till fjällen med dig..eller inte. Jag tycker så=) woho här kan man vara rak utan att behöva "bända sig" men nu ska jag inte rulla in på det spåret.

Idag när jag var ute med min vovve Zuki, så tog jag bara med en bajspåse. (Jag vet, bajs o kiss prat men jag vill;p så bit er i läppen nu.) Lilla skrutten som jag kallar honom "titt som tätt", var just idag tvungen att göra morgonbajset två gånger så jag valde att ta upp det första. Jag ska poängtera att jag brukar ALLTID ta upp efter honom, men just idag så hände det på dagtid, offentligt.
En äldre tjockis dam var i tvättstugan, hon öppnade fönstret och ropade: Ska du inte ta upp bajset efter dig? Jag svarade så snällt: Jag har bara en bajspåse så tyvärr. Tror ni jag fick en snäll ton tillbaka? Nähej du. Hon sade: Din jävla latmask och stängde fönstret i rask takt!
Dumma mig, jag skulle ha haft fler påsar med mig,men det är också heeelt otroooligt att när man glömmer påse en gång så ska man få en sådan tjokis dam på sig direkt!
Jag som är så duktig annars, om hon bara visste det haha och jag gick faktiskt tillbaka till exakt samma plats senare och plockade upp det gödande bajset så jag har gjort min plikt! Bättre sent än aldrig:)
Damen måste tänkt att jag var dum på riktigt, inte skulle någon verkligen på dagtid offentligt lämna skiten efter sig? Inte jag iaf, men just då var jag tvungen...man gör det man måste minsann.

Jag längtar med storm till när dom tar bort allt grus från vägarna, för då ska cykeln fram, springdojorna på och inlinsen rulla smidigt framåt! I första veckan på maj, det har dom till och med tyrckt i tidningen så jag hoppas på det!

Nu missar jag en massa av min chilenska telenovela för min och er skull så tack och hej leverpastej!
Hoppas ni kan tänka er läsa mina långa rader. Jag är dålig på att skriva kort, så bäst att ni vänjer er! haha:)
Over and out/ Betty*

Paul Simon- You Can Call Me Al / Betty;-)
http://www.youtube.com/watch?v=AsEjsIbWq88

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar