fredag 15 april 2011

Framtidens alla vägskäl

Godkväll kött och blåbär!:)

Var nyss inne på fejjan och "trampade omkring", det jag kunde summera ut av vistelsen där var att det är inte bara EN som INTE vet vad dom vill bli I Framtiden. Alla dessa krav och valmöjligheter ligger inte bara på fejjan och simmar, utan även  i mååångas och även mina tankar. Vad ska man plugga till? Vad vill jag bli i framtiden?

Det är så mycket som är kul, saker man vet är nödvändigare än andra kanske. Men är man som jag lite filosofisk sådär höhö drömmade höhö då vill man inte plugga till läkare direkt. Jag vill bli eller antar att jag vill bli journalist, gillar ju även sång,teater humm allt såntdär skojj och glädjebesinnande= "onödiga ting"! haha onödigt är det kanske inte men för att kunna leva på det så är det en stor kuurva iaf....
ja, nej det är faktiskt inte lätt o veta om man kommer att välja helt rätt. Jag försöker hålla på med lite utav allt så alla mina sinnen ska bli "glada och skutta runt" av lycka men till slut kommer jag stå där och "hänga läpp" över om jag ska eller inte ska bla bla bla...

Allt har sitt vägskäl. Till slut måste man välja, och då är det ju säkrast tycker jag om man väljer något som man innerst inne tycker är kul. Annars kommer man ju bokstavligen att hänga läpp!;/ Icke kul icke. 
Dock är inget en dans på rosor, så lätt blir det ju inte i vilket fall men nu ska jag inte vara för pessimistisk höhö alla vet att inget är lätt som en pannkaka så nu svarar jag med en.

Den dagen då jag träffade på http://oumberligating.blogspot.com/ kom vi in lite på just detta vägskäl. Jag talade om att jag har min livs plan och att jag b.l.a tänkt plugga, arbeta och till sist men inte minst "grädda mina våfflor" he he. Han talade om att han tyckte det är en så enormt stor press på ungdomar idag, och att pga pressen brukar han "klappa på sina barn" lite då och då. Det verkar vara en fullt medveten pappa det, om dagens alla krav för oss ungdomar!
 Jag håller med om pressen till tusen, men sedan sa han att han tyckte att jag skulle kunna skaffa barn nu! Jag blev konfunderad i stunden. Men neej inga små groddar än inte, vill leva mitt liv lite först och ordna upp oordningen hehe:) 
Dock var en sak intressan som han påpekade, att man psykologist sett skaffar hund först för att se om man klarar av att ta hand om någon. Sedan efter det så blir man antagligen världens bästa föräldrar! Det gillar vi:) Icke sann?
Alla har sin livskarta, om man inte har någon egen så ritar anting familjen eller samhället upp en bild. Så att det finns en viss väg att gå det vet vi nog alla, men man kan rita sin egen också!

Hoppas du Oumberligating inte ogillar att jag länkar till dig här, (det är ju till din fördel), men hojta till annars!
Att OT är en klok medmänniska har inte gått att undgå, och jag kommer ihåg att du undrade hur det kommer sig att en 22-årig tjej stannar och lyssnar på en 47-årig man? Eller vad det kan ha berott på. Om jag bara är bra uppfostrad eller så?
Jag kan säga såhär. Jag gillar att lyssna på människor som tar upp saker som för något bra med sig. Människor som ger tips, råd, och utgår från sina egna egenskaper. Alla tycker olika, men att någon frågar, funderar och diskuterar ett speciellt ting finner jag som mycket intressant och lärorikt. 
Det finns tusen saker i och om världen att prata om men alltför få tar upp dom! Om fler skulle fråga, tänka sig vad för information som kan komma fram. Man ska aldrig vara "för bra" för att inte kunna ta till sig bra råd eller erfarenheter. Då kallas man nog egocentrisk. Men det kanske kan funka för somliga men inte inte för mig. I get by with a little help from my friends;) 

Nu tickar klockan tjoho jaja, inte för att jag ska upp med tuppen direkt men känns som att man tuppar av här snart hehe.
 Har vårstädat förrådet idag så är heelt slut nu. Hoppas vi kommer flytta snart är sååå sugen på o flytta!! Såg en spindel här inne igår så höll på o dööö men jag överlevde:) Är inte därför jag vill flytta, bara känner för något nytt såklart! 
Såg att dom redan tagit bort allt grus här i Brandbergen så i helgen blir det såååå o åka inlinsen!! Wohoooo:) OK nu ska jag ut med vovven o sen soooova!     

Hoppas ni läser min blogg, för jag tycker det är kul o skriva iaf! Ni får gärna kommentera åxo! Annars jäävlar! Ni har inget val nu;p haha;) 

Natti natti imorgon blir det jobb i Stora Essingen.
Over and out// Frida Rödluvan Betty*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar