måndag 18 april 2011

"Det kalla Sverige"

Vädret var helt undersamt idag, jag blev helt salig efter att ha varit ute. Jag menar, hur ofta är det det inte är kallt eller för varmt? Det här var ett mellan ting idag, just perfect!:) Jag struntade i att både tvätta och laga någon "komlicerad" maträtt idag, solen var prio 1 om jag säger så.

När min chilenska prins Marco hade slutat jobbet(ehum, prinsar kan åxo jobba;-o) blev det ännu en lång promenad i det fina vårvädret bortåt vendelsö trakten. Hade gärna visat er bilder men kameran "dog" så det får bli nästa gång, I promise! 

Och för att sedan plussa på o njuta ännu mer av dagen, avslutade jag den med att ta ett kvälls åk med inlinsen. Tänk så jag har längtat efter att kunna ta dom på en tur! 
Jag åkte tills kinderna blev alldeles varma, man hade typ kunnat steka ägg där hehe och sen kom jag på att ojj jag vill ju se hur Zuki reagerar på dom också, så jag bad prins M komma ut med honom "på ett silver fat".    
Zuki började med att skälla och nosa lite på inlinsen, sen började han fatta vinkeln och sprang i 180 km/h! Han ville såklart springa före ett tag men det var heelt ok för att vara första gången hehe, träning ger färdighet!

Glass tycker jag hör våren och sommaren till så jag passade på att äta en Päron splitt. Till min förvåning fick jag dock mer än jag förväntat mig. När jag ätit upp nästan allt, ser jag att det står en liten text på pinnen: Vilken krydda är kryddhyllans elektriker?                               Kanel

Tänka sig att en sådan här liten text kan få en att le, ja då är man iaf lättroad haha=)
Jag har varit glad heela dagen idag troligen pga solens vibbar, och att ingen har lyckats förstöra min lycka haha det händer inte varje dag! 

Sedan har jag tyckt lite synd om min kära sambo, han har ju pollen allergi! Dom har det då icke lätt i dessa tider. Men med lite sömn, tabletter och ögondroppar ja visst det blir något bättre. Och för att han har mig såklart! Prinsen kan inte vara utan sin sessalita inte:)

Något som min sambo sa idag var: Åhhhh vad gott det var med kött!! Eftersom jag själv inte är någon kött älskare så blev det en tyst minut av skratt i mitt huvud, haha vilken rolig men underlig kommentar! Som att det var år och dag sen han fick kött till middag av lilla rödluvan;p 
Och alldeles nyss försökte den jäkeln krypa och skrämma mig vid stolen, men idag hade jag" öronen på skaft":)

Imorgon ska jag gå och klippa mig hos grannen som lyckligtvis är frisör! Jag hoppas det ska bli bra, för just nu känner jag mig som att jag har en potta på huvudet haha, det kan ju inte bli värre iaf. Eller?^^

Godnatt allihopa och GLAD PÅSK! 
Kram från Frida Rödluvan Betty*










2 kommentarer:

  1. Oumberlige Peter tittar in så här på Morgonkvisten för att önska dig en fin och skön Måndag och en bra start på nya veckan! Dessutom har jag alldeles nyss skapat ett helt normalt inlägg! (tror jag)
    Jag har dessutom bestämt mig för att försöka beté mig normalt också.....börjar med att säga att du redan är fin i håret!
    Kram ifrån Oumberlige "Helt Normala" Peter....!

    SvaraRadera
  2. Godkväll Peter Pan pizza!:) Jag får önska dig detsamma! Dock tycker jag Mycket ILLA om att du ska börja bete dig normalt. Så det får du ta och sluta med från och med NU! tack på förhand:p

    sudda sudda bort allt normalt och in med det onormala!! Hur det nu lät haha men du fattar. Tack för den fina komplimangen, men vi tjejer blir aldrig nöjda med saker och ting. Vi kör med hård kritik gentemot oss själva mer än mot andra vetu. Blev dock ingen klippning just idag så om du ser mig med luvan på så vet du iaf varför:p
    Nästa gång du skriver så skriv som en Viking Ulv Röde vill göra!
    Sov med John Blund nu och ha en dunder bra vecka!
    //Betty Boop*

    SvaraRadera