torsdag 5 maj 2011

"Förälskad på nytt"

Hej hopp kära blogspot.com! Så kul att råkas:)

Dom senaste dagarna har bestått utav jobb samt planer som "gått i kras".
Skulle bland annat ha gått på bio, träffat min syster i Täby(stan), gått på tacos kväll, men alltihopa blev inställt av olika anledningar.

För att lägga lite "plåster på såren" så har Kenwood köksmaskinen hållit mig sysselsatt:)
Jag har gått och blivit förälskad i en maskin!  Hur kan det vara möjligt!;p

Här kommer lite bilder på vad det blev för smaskigt men lättgjort denna gång:

Kokosbollar
Kuvertbröd bakade på endast mjöl,salt,jäst och vatten.

                                           Sedan har jag tittat på Gossip Girl, absolut en av mina topp 10 bästa serier! 
                                                Jag är så "chick flick" som det går att bli jag vet, but that´s me:) 



Jag kan även avslöja att jag hatar att läsa böcker som är på flera hundratals sidor. 
Dock lyckades jag mig igenom denna bok, men bara på grund av att den faktiskt kan lära en något! 

-Även dig: Ta en titt!

Sist men inte minst så finns det en super bra och känslofylld låt du bara inte får missa, denna ska jag ha på mitt bröllop en vacker dag! Åhh blir alldeles tårögd varje gång. 
Lyssna här. 


Nu måste jag "torka tårarna" men vi ses snart igen! 
Kommentera gärna, jag tycker det är super kul att se vad NI tycker om saker och ting.

Over and out//Rödluvan Betty Boop*


2 kommentarer:

  1. Hej Betty! Nu är du "fast"! Nu när du själv presenterar en bok! Skojar bara, men du får gärna bli en "Pockethexa" du med, har flera tunna böcker som du kan få av mig och sedan berätta om både på din egen blogg och på min! Har inte läst den "boken" som du visar på i detta inlägg, jag känner till den men det skulle vara kul att läsa den, berätta gärna om den på min blogg, så blir det ett kul inlägg med länk till din blogg!
    Visst kan man älska olika maskiner, fast min "Bästa Vän" är min sysmaskin!
    Sedan kan man ju alltid disskutera det här med Män......du har ju träffat "Min"! (ler)
    Ser att du undrade över Maria Montazami, det är Peters gamla klasspolare, bilden är tagen innan vi åkte på efterfest på Cafe Opera i vintras!
    Trevlig kvinna, det är hennes man som tog bilden, han är trevlig han med! Trist nog så är Maria Montazami med i en bokcirkel men de hinner aldrig läsa några böcker, de pratar bara och har trevligt! Kanske ska starta upp en "bokcirkel" jag med? (ler)
    Min Man dvs Ulv Röde berättade att han stötte på dig och din Prins i natt då han gick och hämtade vår Dotter vid bussen! Han var på "lite dåligt humör" hoppas det inte märktes för mycket, det brukar hända saker då han "ångar på ut i natten" på stridshumör! (ler) Ja, du vet det här men män och humör!
    Välkommen som sagt att bli en "Pockethexa" du med!
    Kramis ifrån Pockethexan!

    SvaraRadera
  2. Hej Pockethexan:) Just nu har jag en del sång att öva in mm, men så småningom blir jag gärna en liten pockethexa! Tackar som frågar! Berättar om boken gör jag gärna även det:)
    Så kul att kunna sy! Vad syr du för något? Har du möjligtvis kardborre band tillgängligt? hehe har en klänning utan band.
    En "bokcirkel" skulle säkert vara skoj, det tror jag!:) Varför inte? Du får undersöka intresset!;)
    Humm, jag tänkte inte alls på att din man var på dåligt humör inte. Jag var så trött efter en lång dag i skogen så orkade knappt tänka;p ingen fara skedd inte, stridsyxan i behåll!
    Som sagt tack för inbjudan igen:)
    Ha det gott!
    Kramis Betty*

    SvaraRadera