måndag 11 juli 2011

Delad glädje är dubbel glädje

Igår var jag och min sambo på min broders bröllop i Göteborg, i Lindome kyrka. Allt var så vackert och dom var så fina. Jag tror på att delad glädje är dubbel glädje!;-)
Jag och min syster bidrog med sång (Ack Värmeland du sköna), vilket för mig var en aning nervöst med det gick nog vägen, mitt kritiska jag!;p Sedan sjöng min syster Kärleksvisan så vackert så! Lyssna på låten här om ni vill; http://www.youtube.com/watch?v=dl8j0PKeGFI&feature=related

Jag tycker allt med bröllopet var super lyckat! Maten var super god, bordsplaceringen var super bra, underhållningen mm. Man märkte och kände verkligen att allt var såå genomtänkt och mycket väl genomfört!
Vi satt bredvid ett spansktalande par, samt vid David Legas assistent. David är en mycket inspirerande människa som en mycket trevlig Mikael och min bror Martin arbetar som personlig assistent för! Postar en länk om honom här:  http://www.davidlega.com/sv/page.asp?pageid=2

Något som var en så himla lustig grej var att i häftena man hade under tallriken om brudparet så fanns numrering utav bordplaceringar, samt någon rad utav information om varje gäst. Jag frågade direkt "vilket nummer" den bredvid mig hade. En jätte kul och påhittig grej! Bra för dom nyfikna(jag?!) och för att starta lite konversation!:D

Något jag bara måste ta upp handlar om SJ:s tågförbindelser idag. Dom rent ut suger!
Vi skulle ha åkt X2000 i 3,5 timme. Istället åkte vi i hela 8 timmar sammanlagt. Allt berodde på att en el ledning hade ramlat, att dom bromsade in för hastigt så dem fick däckskada, nästa tåg gick inte hela biten fram, antagligen pga personalbrist, så vi fick även ta en buss för att komma fram till slutstationen.
Det är ju helt otroligt, och X2000 anses vara det snabbaste tåget? HAHA eller hur.
Det är 3:e gången för mig som det här med tåg förseningar dykt upp.
Hur svårt ska det vara att se till så tågen håller den standard de faktiskt bör ha idag? Man börjar ju att undra. Snart tror jag många väljer buss istället för att åka med sj:s tåg. Man förstår ju varför i så fall.
Någon som råkat ut för samma sak??

Konsumentverket.se visar de lägsta elpriserna mm.
Vi ska flytta till en hyresrätt den 1:a augusti och det är då första gången vi kommer att börja betala för el. Är det någon som har råd att ge om vad man bör välja för el bolag här i Stockholm/Haninge? Är icke så lätt att veta så jag tar gärna emot tips!:)


Tråkiga tider är inte roliga, och då är det inte alltid lätt att må bra. Men då tystnad råder blir inget bättre utan bara sämre. Så gå hand i hand, delad sorg är halv sorg! / Tillägnas Oumberligating om Annette Axmacher...

För övrigt har jag klippt mig kort, så liknar Betty Boop gör jag för tillfället inte;p
Nu blir det käk, serier och avmaskning utav hunden!
Tänk på det, har ni hundar som stoppar i sig onödiga ting så kan det vara bra att göra nu.

Over and out// Betty*

ps. Letade efter en passande bildtext till bloggen så dök detta bekanta ansikte upp. Tycker det är så bra skrivet så länkar till Emmanuel Ezra här: http://www.emmanuelezra.se/?page=artiklar&articleid=5
ds.

3 kommentarer:

  1. Hej Betty! Mitt ständiga "dåliga samvete", jag har ju aldrig tid att ta hand om dig via bloggen och inte i verkligheten då vi möts då och då! Jag är ju alltid påväg någonstans!
    Nu kanse du blir lite förbannad på mig!
    "Inte behövs jag ta hand om inte" kanske du säger!
    Det tror du bara, visst fan behöver alla unga människor vägledning i livet, jag hade en "mentor" när jag var i din ålder som tog hand om mig, fast jag förstår inte förrän nu hur bra han var! Nu finns han inte längre!
    Ett exempel Betty! Du bekskriver hur du åker tåg....ja Betty så går det när man litar till andra, att låta andra forsla omkring en är en sak som kan ha ödesdigra effekter, fria människor tar sig fram för egen maskin!
    Är jag kanske lite hård nu? Fundera tills vi ses nästa gång! (ler)
    Ha en fortsatt fin sommar!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. Hej Peter! HAHA åh nej då, jag blir inte arg. Alla behöver faktiskt tas hand om ibland, det är sanningens ord.
    Vägledning finns det alltför lite av, men man får ha förnuftet i bagaget i väntan:)
    Det finns alltför många som bara "stänger öronen" och tror dom vet bäst hela tiden,"jag gör som jag vill". Visst det får dom göra, men sen är det "jag" som säger;Vad var det jag sa?;p Som jag skrivit/sagt tidigare, man ska aldrig vara för bra för att kunna lyssna och ta emot råd och tips=vägledning i livet. Om det är något nyttigt är det ju bara ett stort + som man får ta till sig tycker jag. Man lever för att lära minsann!:-)
    Roligt exempel du skriver haha, så sant så. Sjunger: Jag vill vara fri som en fågel, fri som en fågel. Klart man vill vara det, men det finns alltid vägskäl. Vi tar det nästa gång vi möts! Dessutom, för hård är du inte, du är bara ärlig. Där finns också tusen saker att ta upp haha! Nu åker jag och lilla skrutten bort till dom värmländska skogarna, men Betty Boop väskan ska jag definitivt införskaffa mig när jag kommer hem! Du kanske stöter på min prins under tiden, vem vet:) O hälsa hexan att nångång i augusti, då skulle jag kunna komma förbi och bli en pockethexa, om det går bra?:) Ha en fin, för tillfället regning sommar! Hoppas det vänder! Kram Betty*

    SvaraRadera
  3. Det låter jättetrevligt att du kommer förbi för att kunna bli en Hexa, men du får gärna skriva en rad hos mig o berätta vilken typ av böcker du helst vill läsa eller om det ska var en helt slumpvald bok (blundar o tar en ur hyllan..)

    Vad trevligt att du har varit på bröllop jag tycker alltid det är så vackert o jag blir rörd vem det än är som gifter sig om du frågar han som jag e gift med (snart silverbröllop för oss!) hur det gick till när vi var på Victoria o Daniells bröllop förra året, så får du höra om en helt otrolig men sann historia, men vill du höra den lite lugnare varianten än den som min make berättar så får du läsa den hos mig.

    Kramis ifrån Pockethexan själv som inte riktigt kan släppa det där med Bettyväskan....jag vill nog ha en jag också!!!

    SvaraRadera