torsdag 28 juli 2011

Yeah Betty Groovy Boopin`

Groovy Boopin` from USA since 1930
Igår var jag i Farsta Centrum på jakt efter en Betty Boop väska. Fastnade starkt för dessa oumbärliga ting!:)

Har flera olika väskor i alla möjliga färger men denna matchar ju bloggen och mig perfekt. Det börjar bli lite mycket "Betty" just nu, har även döpt min mini laptop till Rödluvan Betty, men det är väl en självklarhet att den ska heta så;-) Bettys alldeles egna blogg dator!


Vill även passa på att tacka http://oumberligating.blogspot.com/ som faktiskt var den personen som tipsade mig om denna guldväskan butiken! Jag vet inte om det var just denna bag som föll dig i smak Peter men jag frågade efter en Boop väska med nitar så tror denna var närmast hehe:)


Jag är hemma igen efter Värmlandsresan och just nu råder packning och städning för mig och "gubben" inför flytten på måndag, nedräkning pågår!:)

Här kommer tips på ett par rosa söta urbanears:
Finns i alla möjliga olika färger
Vill även passa på att skicka mina tankar till Norge vårt grannland....tragiskt det som skett! Ingen typ av våld löser någonting, och gör heller inget bättre..tänk på alla dom som omkom så kanske du klagar lite mindre på saker och ting! Som min syster poängterade; Vad spelar lite kaffe spill på mattan för roll med tanke på det stora som hänt? Där får man sig en tankeställare.



//
Peace + Love Betty*



2 kommentarer:

  1. Va är det här Betty? Inga kommentarer under ditt fina inlägg!
    I vilket fall som helst så har jag stora bloggardagen idag och det har inneburit att jag skrivit och kommenterat nästan hela förmiddagen!
    Bloggandet är inte bra en "drog" det är också ett "kall" en skyldighet emot sina medmänniskor!
    Det här blir faktiskt den sista kommentaren jag skriver idag, har sparat dig till sist!
    Du är nämnligen mitt "ständiga dåliga samvete", tar inte hand om dig i verkligheten och inte i bloggvärlden!
    Kanske bäst att jag slutar prata med okända kvinnor på gator och torg när jag sedan inte sköter den social uppföljnigen!
    Fick dessutom dåligt samvete när jag såg att du och prinsen höll på att flytta, men hade ingen fysisk ork att hjälpa till, lyckades nämnligen bli rejält febrig under min korta enveckas semester!
    Sedan när vi äntligen träffas för att få prata en stund, då dök den där "flarnen" upp med sin hund och bara stod och glodde, märkte du det?
    Herregud, alla kan väl inte vänta på att jag skall underhålla dem....får börja ta betalt! (ler)
    Hoppas det gott bra med flytten och att Ni trivs i er nya lägenhet!
    kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  2. godkväll! haha kul att du kommenterar Peter!:) Vet inte vad jag ska göra för att få mina kära läsare att kommentera mera, vet ju själv hur det kan vara ibland:p men ska allt hitta på något!
    Du behöver inte ha dåligt samvete, vi fick stor hjälp vid flytten, tror vi var sex personer som hjälptes åt så allt gick fint:) vi trivs som fisken i vattnet nu, är skönt med större ytor så man kan röra på sig, o hunden slipper andas tungt som förut då det var so himla varmt inomhus hela tiden hehe. Roligt att du tog upp han "flarnen", haha du är rolig du! tänkte faktiskt samma sak då, och att han var lite "speciell" men men vi överlevde iaf haha! Nu har vi fått ordning i lägenheten och nya jobbet börjar imorgon så det är mycjet nytt nu:) Men vi höres och synes! Hälsa hexan! Godnatt

    SvaraRadera