lördag 3 maj 2014

"Mitt museum firar 25-års jubileum!"



                                                           Hej alla glada läsare, 
Då har jag blivit ett år klokare sedan vi "sågs" sist.
Det känns alltid som att man skriver för sig själv först när man bloggar, och att det sedan är ett plus om någon som "bryr sig" faktiskt orkar läsa:)
Att offentliggöra tankar kan vara väldigt personligt men det har jag börjat "växa ifrån", det är ju ändå 2014 jag menar hallå!!^^
Jag tycker livet känns som att man ständigt springer i ett hamsterhjul. 

Åren går så sjukt fort, men det kan verka som att man ska leva för evigt!

Det är ett lurigt spel livet spelar må jag säga, med massa olika pusselbitar som antingen saknas eller som redan finns. 
Ett stort pussel är det iallafall att lägga dom "rätt". 




Jag har mer och mer börjat tänka att ingen "sitter säkert i båten" i livet. 
Självklart finns det och kommer alltid finnas val som anses vara "klokare än andra" utav andra i omgivningen, men man bör Aldrig ångra de val man redan gjort enligt mitt tycke. 
Jag tror att de val vi gjort har gjorts ur ett syfte, och att det syftet sedan ej skall ifrågasättas efteråt. 
Tänk de som fött ett barn eller skaffat en hund som lever "för alltid" eller i "15 år", jag har aldrig hört någon ångra det utan bara säga att det kanske inte var det absoluta bästa tillfället.  
Vi människor är otroliga på att anpassa oss, särskilt om man satt sig i en svår situation så överlever vi. 
Den instinkten hos oss anser jag vara guld värd!    

Jag vet att jag har sagt det tidigare, men jag uppskattar verkligen nya möten med andra människor, oftast iallafall om personen är "öppen" och inte tillstängd. Det är inte särskilt berikande om man inte kan byta några ord med varandra. För tänk vad en liten kommentar eller en ny tanke kan starta, bringa hopp eller "bara" ge en ny vändning i livet för någon. 
Man blir berikad utav att umgås med berikande människor, och sådana finns det väldigt få utav. 
Så "håll hårt i hatten" om du anser dig ha berikande vänner i din närhet!:)

Nu passar jag på att "blinka lite", min sambo säger ofta att jag glömmer att blinka när jag sitter och skriver hehe! Det blir så när jag tänker på hur jag ska formulera mig  för att få fram rätt "budskap".

Det är dom små sakerna i livet som gör livet. Man får se till att uppskatta dom och försöka se förbi olyckliga ting. Att stanna upp ibland kan vara svårt, men livet är hårt. "Acceptera, och passera" att tandvärk är snäppet värre^^




Man får göra som tjuren Ferdinand ibland som föredrar att sitta under sin korkek och lukta på blommorna och ha det lugnt. 

Harmoniskt och skönt!^^







När man åker pendeltåg brukar det vara skittråkig stämning eller ingen stämning alls, men när jag åkte hem till Värmland i påsk lät det som att det var Måns Möller i högtalarna. Sådär skitglad och önskade alla en trevlig påsk. Alla "drog på smilbanden", ovanligt för o vara 08:or det haha kul var det iallafall!
Mer ljusglimtar i vardagen som bryter gamla tråkiga mönster till Sthlm, tack!:)

Nu lite olika tips:

1. Om man vill att naglarna ska hålla lite längre, använd alltid base coat och top coat
Base coat innan du stryker på första lagret av lack, och top coat på andra lagret av lack.

 
2. Swish- Skicka och ta emot pengar med mobilnumret. 
Det är säkert, enkelt, och pengarna kommer fram direkt. 
Det är så sjukt skönt att slippa internetdosan!

3. Lägg in ICE som en kontakt på din mobil. ICE= In case of emergency   

Genom att ha en så kallad ICE-kontakt i sin telefon kan en anhörig snabbt kontaktas om du skulle hittas akut skadad eller sjuk utav ambulanspersonal. 
Du kan även lägga in ICE1, ICE2 osv.

En tanke om olyckan skulle vara nära!


Nu måste jag fixa mig, Spiderman 2 på bio ikväll!














   











Trevlig helg! Kram Betty B*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar