lördag 17 maj 2014

Vi Mot Världen

Bonjour mon amie! Måste få användning utav den lilla franskan jag lärde mig i gymnasiet^^

Idag är det lördag (tvättdagen) lögardagen, enligt den nordiska mytologin. Jag väntar på att en maskin ska bli klar, sen blir det ut i det fiiina vädret jiohoo! 

Idag är en dag som "alla" andra dagar, en dag fylld utav viktiga samtal, mycket kärlek och en dag som ingen annan.^^

Det jag kom fram till efteråt är att man ska aldrig blicka tillbaka på saker och ting, det kan tära på en och ha en större inverkan än vad man kanske trott.

Det finns så många som skyller på barndom hit och barndom dit när något gått snett i livet, och självklart kan det ha format en men det är ju i nuet man själv kan ändra på saker som vuxen!
Man bör försöka att inte fastna i saker som varit, men det kan vara lätt hänt att man gör det, man är inte mer än människa trots allt.
Världen kan göra så mycket skit mot dig, men tänk istället att det numera är:

Mitt nya motto!

Så måste Conchita Wurst ha tänkt när "hen" vann:  



 En grym röst, appearancet går dock att diskutera men varför ska man det, det är ju 2014 numera!!^^
Allt accepteras mer och mer idag och blir mer eller mindre "lagligt" så jag tycker det är upp till var och en hur man vill bli sedd/stämplad eller hur man sprider sitt budskap! YOLO^^

Och tänk på att;



När jag tänker efter så inspireras iallafall jag utav personer som är annorlunda, att dom vågar.
 För det är det inte alla som gör. Att sticka ut kan inte alla gånger vara så lätt, att mötas utav andras fördomar och åsikter. U go"girl Conchita"!^^

Sedan finns det kändisar som presterat och presterat och satt "ribban så högt" att dom begått självmord.
 Det är så hemskt och förbryllande. Duktiga personer som endast presterat och känt sig ensamma där efter.Det finns säkerligen "vanliga Svensson" som också känt likadant men att så kreativa människor "trillar av pien", kanske är det just för att dom är så kreativa. Dom vill så mycket i livet att dom inte riktigt hänger med. Det där låter som jag, fast jag är ingen kändis dock utan en "vanlig Svensson". Nåväl, man får försöka leva i nuet och ändå röra på sig så att inte ens värld står helt stilla. Det är nog viktigt, lite förändringar här och var gör en gott!

Hälsan och att finna trygghet i vad som är viktigt är det viktigaste, tror jag. Prestation övervinner inga sjukdomar eller cancer, tvärtom det kan göra en sjuk istället. Livet är kort, och man går hela tiden in genom nya "dörrar". Det ska kännas att man lever minsann!
Man får peppa sig själv och ta hand om sina nära och kära!!

Ju äldre man blir, desto mer skit hinner man uppleva och bearbeta, ja så är det. Men det ordnar sig alltid! Snart är det semestertider också:)

Glöm inte EU- valet 25 maj:

Sist men inte minst vill jag tipsa om en matblogg: jennysmatblogg.damernasvarld.se
Enkla och goda bakelser/maträtter!

Nu väntar solsken på mig! Skriv gärna en rad, eller två^^

Puss & Kram// Betty



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar