söndag 20 oktober 2013

"Den mänskliga faktorn"


God kväll alla nattugglor!

På en dag kan så sjukt mycket hända, men det är tur att ett dygn bara har 24 timmar. Ibland kanske man önskade att ett dygn skulle vara i 48 timmar men nja oftast inte.
Idag vaknade jag alltför sent. "Den mänskliga faktorn" sjusovare Frida låg och drömde minsann.

Jag drömde att en vän sa: Du har två timmar på dig, det tar inte längre tid va?
Nej, svarade jag och skyndade mig hem för att fråga min mor om skjuts för att hämta saker jag glömt någonstans.

Mycket lustigt, det är allt jag minns. Jag drömmer alltid så mycket. Måste ha en hög dröm frekvens eller något.

Det är kul att drömma när det är som att man är med i en actionfilm men inte de gånger när man vaknar med gråten i halsen.
Jag tror att ens undermedvetna bearbetar information som vi ständigt tar in, som att man ska få en långsiktig positiv effekt eller något? Vad tror ni?

Nåväl, det var inte kul att sova bort en dag som skulle ha varit fylld med skönsång. Men vad gör man när kroppen sagt sitt och man inte ens minns att man stängt av flera alarm...
Inte nog med det så kräktes hunden strax därefter. Hej och hå, upp och gå!
Funderar om det är hundkräksjukan som börjat för båda vovvarna kräks, den ena efter den andra.
Kanske dags att avmaska dem små liven...snart är vintern här, det är iskallt på kvällarna.

När jag var ute på morgonrundan med hundarna så stannade en vit husbil intill trottoaren.
Jag trodde stenhårt på att det var http://oumberligating.blogspot.se/ men det var det inte.
Är du inte ute och vandrar längre?
Ulv Röde du måste googla på Fågelmannen i Arvika, den skulle så passa in på din blogg haha! :)





Ibland kan man känna sig såhär vilket är helt ok så länge man inte drar ner andra ..puhhh
Ja just det! Jag drömde om jobbet också, något aktuellt men otrevligt så nämner inte det här.





Idag har jag lagt ned tid på att göra ett "vem är jag" kollage inspirerat av Sociala medier:
Hoppas ni får någorlunda intryck utav vem jag är.

Gör gärna ett kollage du också, jag postar det gärna på min blogg, vore jätte kul!:)


                
                                   
                   Missa inte premiären utav "Solsidan" imorgon söndag klockan 20.00 på TV4

                                                                Nu lite Tex-Mex käk!





Godnatt på er! //Betty*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar