fredag 18 oktober 2013

Tips från morsan!

Nu sitter jag här och stirrar på ett blankt papper och vet faktiskt inte vart jag ska börja.
Tror dock att jag vill börja med att be om ursäkt för att jag inte skrivit på så sjuuukt länge!!

http://pockethexan.blogspot.se/ som var så snäll och publicerade min bokrecension...Därefter försvann jag ju, spårlöst nästan.
Det var för mycket som hände på en och samma gång, som att jag var "fångad i en stormvind" eller att "bägaren blev för full" eller hur man nu ska uttrycka det. Nåväl, det finns och kommer alltid att finnas ursäkter och olika vägskäl.
Jag gjorde ett val helt enkelt, och tror jag behövde en paus i bloggandet för att kunna komma tillbaka och vara det man så fiint brukar kalla för "en frisk fläkt" i bloggosfären. Förhoppningsvis förlåter ni mig och välkomnar mig tillbaka återigen.

Det var efter ett långt samtal som jag hade med min kära mor häromkvällen, där arbete och studier kom på tal. Hon sa: Om Blondinbella kan, så kan du! Det var tips från morsan det!

Min mor är så sjukt modern i sinnet för sin ålder, hon har koll på bloggerskor hon sett på tv och att vissa söker assistenter mm hehe. Det är tur att man har sina "päron" levande, vem skulle annars alltid finnas där som verkligen bryr sig i vått och torrt..

Det var två trogna läsare som undrade när jag tänkte börja skriva igen. Tydligen finns det dom som gillar det "Betty" skriver eller delar med sig utav, ok "nu kör vi bloggen" !:)

Något som kommer med åldern eller med det "sunda förnuftet" tror jag är att det kommer en tid då man måste börja att "sätta sig själv i centrum".
Då menar jag inte att man ska stå på en scen och vara i rampljuset, även om det kanske låter frestande haha utan att det faktiskt kommer en tid då man måste börja tänka på sig själv och inte på andra.
Hur ego det än låter så förstår jag nu innebörden av vad min far alltid sagt; Tänk på dig själv och skit i andra. Han menar säkerligen inte bokstavligen men för att man ska må bra så måste man i första hand alltid tänka på sig själv först och sedan på andra. Annars kan livet bli mycket svårare än vad man tänkt sig.

Jag har ofta varit som en magnet som dragit till mig - folk istället för + folk.
Visst är jag dålig på matte hehe men 1+1=1 det vet jag.
1 sandhög + 1 sandhög= 1 sandhög haha ojojoj vad min filosofilärare tjatade om det där att 1+1 inte är=2 Skämt och sido så Måste man rensa ibland sina - folk som avger negativ energi eller som inte längre avger glädje i ens liv lite "titt som tätt"!
Något att ha i åtanke för ditt välmående? :)

Just nu står det och svajar lite med min jobbjakt men det är en pågående process det där ojojoj säger jag bara genom åren som gått. När man tror att allt är bra, nej då dyker det upp massa ????
Jag säger det igen: det är inte lätt att vara ungdom eller "kotte" i dagens samhälle.
Det råder en stor % arbetslöshet, brist på ungdomsbostäder; hyresrätter och det är inte lätt att komma in på utbildningar heller.
Fy fan säger jag rent ut!

Tänk om det skulle räcka med att ha bildning istället för utbildning men åhh nejj det var "andra bullar" förr än idag. Idag ska man helst "ha papper" och ett lååångt CV direkt när man föds och alla ska helst bli advokater och tjäna massa stålar...


Det är tur att man inte är "tjock i hövve" som min mor brukar säga.
Här kommer en rolig länk "Yodel": http://www.youtube.com/watch?v=WtPiGYsllos
Ta och joddla lite vetja!^^



Glöm inte Idol nu 20.00 på tv4.se om ni gillar det!?


Lämna gärna spår efter er...


 // Rödluvan Betty*










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar