fredag 25 oktober 2013

"Jag är som en spindel i ett näst, men fan så starkare än en häst"

Hej såhär på kvällskvisten mina kära läsare!

Idag är en dag fylld utav tankar och funderingar, liksom alla andra dagar då, men ingen dag är sig lik.

"Man kan ha det värre" har fastnat som en spindel på min näthinna. 
Att läsa andras blogginlägg är nyttigt ibland, och att även prata med personer i sin faktiska omgivning är nyttigt.
Vad menar jag då med "nyttigt"?
Att det bidrar med en annan typ av syn på sitt eget liv?
Ja så är det nog.

Everybody is fighting their own unique war!
Jag instämmer fullständigt och utan tvekan att det är så det är.


Man kan se på sitt eget liv utifrån så många möjliga olika vinklar, och folk kan tycka vad dom vill, men i slutändan är det en själv och ingen annan som känner så man gör i livet, för och om livet.
Det är så tragiskt när dåliga saker händer bra människor, och så frustrerande när dåliga saker händer en själv. 


Jag är värsta tidsoptimisten själv, men något jag verkligen hatar är att vänta i olika former. Det känns som att någon någonstans vänder på ett timglas och sanden bara rinner ut i havet... Här spiller vi ingen tid haha skämt åsido:)
Det är då man får tänka: "Jag är som en spindel i ett näst, men fan så starkare än en häst".
 Ett motto värt att sprida kanske!





Nåväl, nu inflikar jag lite "positiv anda" istället. Det blir bättre!
Det blir vad man gör det till och ibland måste man få utstå "regnskurar" och få tycka lite synd om sig själv i lugn och ro i sitt eget lilla bo oavsett.

En rolig app "som simmat iland" är en app som visar olika bilder på olika maträtter mm, för då lurar man sinnet att man äter något annat eller upplever något annat som i sin tur troligen utlöser lyckoendorfiner .
Tänk dig en weekendresa på Bahamas, och drinken i handen och kokosnöten i den andra.
Då blir man ju glad! Nu behöver man inte avsätta pengar och tid för att må bra hahaha kommer inte ihåg vad appen heter men skrattade en eller två gånger och testade lite i sentimentaliserad tystnad haha, men nä det tilltalade inte mig.



Något annat som jag vill ta upp men Inte göra reklam för är en E-Cigg. Det var en chilenare som stolt visade upp denna "magiska magnifika manick". Han frågade om jag ville prova, men "stopp" sa Betty och ifrågasatte vad det var. Tobak svarade chilenaren, från internet med olika smaker.


Visst det ser nytt och fränt ut med alla olika färger till omslag. Det är som att röka vattenpipa sade en tjej.
Vattenpipa hum, det har jag aldrig rökt eller något annat heller så tack men nej tack.
Chilenaren och tjejen skrattade men jag tänkte innerst inne att visst om ni vill dö i förtid och få cancer, varsågod be my guest, om det nu var tobak hoho.  



Nu lite kvällsmacka och en ny dag= nya tag!


Trevlig helg! Lämna gärna en tanke eller två...Godnatt // Betty*




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar